0
0

ANSVARSFULLA BESÖK

Tillbaka Hem Ditt besök Ansvarsfulla besök

Återöppning &
ANSVARSFULLA besök

 

I och med lättnaden av restriktioner fr. o. m. 29 september 2021 kommer vi från 1 oktober att öppna upp vår salong för en större publik. Vi är måna om både vår publik och vår personal och i enlighet med rekommendationerna uppmanar vi fortsatt besökare att tvätta händerna och stanna hemma vid symptom.

Har du frågor som du inte hittar svar på nedan är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på [email protected].


Nedan hittar du svar på några
av de
vanligaste frågorna


1) Mitt besök
2) Mitt köp
3) Presentkort


Mitt besök

Hur påverkas pausserveringen från 1 oktober?

Vi rekommenderar fortsatt att du förbeställer. För dig som inte har förbeställt kan beställningen göras på plats före föreställningen, men utbudet är då något mindre. Förbeställning på plats kan endast göras i pausdisken i stora entrén. Pausservering sker oftast i anslutning till det våningsplan som du har biljett till. Läs mer och förbeställ här »

Kommer jag att kunna hänga av mig i garderoben?

Det går bra att hänga av sig i de bemannade garderoberna. Det finns en obemannad garderob på 2:a radens vänstra sida. Det finns handsprit vid varje garderob.

Jag är behov av rullstol, kan jag boka det själv nu?

Antalet platser för rullstolar är nu tillbaka som vanligt. Bokning av rullstolsplats och medföljande ledsagare kan göras via hemsidan. Maila till [email protected] eller ring till oss på telefon 08-791 44 00 måndag-torsdag kl. 13.00-15.00, om du har frågor.

Om jag kommer till Operan och inte skulle känna mig trygg, får jag boka om/av min biljett?

Vi gör allt för att du ska känna dig trygg och kunna njuta av upplevelsen när du besöker oss. Men om du inte skulle känna dig bekväm går det självklart bra att boka av eller boka om din biljett innan föreställningen börjar. Läs mer om våra villkor för om- och avbokning här »


Mitt köp

Kan min biljett om- och avbokas om jag eller någon i mitt sällskap är sjuk?

Om du eller någon i ditt sällskap blir sjuk kan du boka om dina biljetter före ditt inplanerade besök.

Blir jag automatiskt återbetalad vid en inställd föreställning?

Du får automatiskt ett tillgodohavande på ditt kundkonto. Önskar du istället att få pengarna återinsatta på ditt bankkonto kan du kontakta kundtjänst. Glöm inte att ange ditt bokningsnummer.

Kan jag boka av mat och/eller dryck som jag har förbokat och betalt till pausserveringen?

Ja, det går bra. Maila till [email protected] eller ring 08-791 44 11 kl. 16.00-18.00.

Hur kontaktar ni mig vid inställd eller flyttad föreställning?

Vi kontaktar dig via e-post. Vi kommunicerar även inställda föreställningar på hemsidan.

Jag har inte uppgett en mailadress eller mobilnummer vid biljettköp, blir jag kontaktad ändå vid inställd föreställning eller för annan information?

Nej, då behöver du själv maila till [email protected] eller ringa till oss på telefonnummer 08-791 44 00 måndag-torsdag kl. 13.00-15.00 för att komplettera med dina uppgifter.

Vad gäller om jag köpt biljett på faktura vid inställd föreställning eller event (t.ex. skola/organisationer)?

Du får en kreditfaktura på det aktuella beloppet.


Presentkort

Mitt presentkort har gått ut utan att jag har kunnat köpa nya biljetter, kan det förlängas?

Alla presentkort som har gått ut från och med 9 april 2021 har automatiskt förlängts till och med 31 december 2021. Så länge presentkortet är giltigt kan du själv köpa ett nytt presentkort på operan.se och då betala med ditt nuvarande presentkort, på så sätt förlängs det i ytterligare två år.


Prenumerera på Operans nyhetsbrev för att hålla dig uppdaterad om biljettsläpp och andra nyheter.
NYHETSBREV »

Upplev Operan Play. Inget log-in. Inga avgifter.
OPERAN PLAY »