0
0
Tillbaka Hem Ditt besök Publik verksamhet ställs in

Vi förlänger stängningsperioden för publik till och med den 12 juni


På grund av den rådande pandemin och den fortsatt höga smittspridningen i Sverige förlänger vi vår stängningsperiod fram till och med den 12 juni.


Samtliga biljettinnehavare till vårens föreställningar har tidigare kontaktats, med information om tillgodohavanden och återbetalningar. 
 
Under tiden arbetar vi intensivt med att förbereda Operahuset för att slå upp portarna för säsongen 2021/2022 efter sommaren. Vi fortsätter även att sända opera, balett, musik samt Det magiska huset, för de yngsta, på vår digitala scen – Operan Play. Du behöver inget login och det är helt kostnadsfritt. 
 
Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev för att få dom senaste nyheterna. 
 
Upptäck Operan Play »
Få den senaste informationen med vårt nyhetsbrev »



KUNGLIGA OPERAN STÄNGER T.O.M. 12 JUNI

Från och med när och hur länge ställer ni in föreställningar?

All publik verksamhet på Kungliga Operan är inställt från fredagen den 13 november 2020 till och med lördagen den 12 juni 2021. På grund av utvecklingen av pandemin kommer vi inte att kunna öppna Operahuset för återstoden av spelåret 2020/2021. Vi arbetar för att så snabbt som möjligt kunna informera er om kommande spelår och är så tacksamma för det tålamod och stöd som ni visat oss under den här perioden.

Ställs alla evenemang in på Operan?

Ja, Kungliga Operan ställer in alla publika evenemang fram till och med 12 juni 2021.

Stänger hela Operahuset?

Huset är stängt för all publik verksamhet. Det gäller även biljettkassan som är stängd fram till och med 12 juni. Håll dig uppdaterad via vårt nyhetsbrev för att få den senaste informationen. Under tiden arbetar vi för att utöka innehållet på vår prisbelönta digitala tjänst Operan Play för att så många som möjligt, på ett enkelt sätt, ska kunna ta del av fantastiska upplevelser av opera, balett och musik. 

BILJETTER

Vad händer med mina biljetter?

Om du haft biljett (-er) till ett evenemang på Operan under perioden 13 november 2020 till och med 12 juni har din (-a) biljett (-er) avbokats och du har fått ett tillgodohavande på ditt konto på operan.se motsvarande biljettens/biljetternas värde.  Så här ser du och använder ditt tillgodohavande så snart vi har biljetter till försäljning:

»Logga in på ditt operan.se-konto längst upp till höger på operan.se

»Logga in med den mailadress och det lösenord du angav när du köpte din (-a) biljett (-er)

»Under din kundprofil ser du ditt tillgodohavande

»Tillgodohavandet kan du använda som betalmedel på operan.se vid ett framtida köp och är giltigt till och med 30 juni 2022. Om du istället önskar få dina pengar tillbaka, vänligen kontakta kundtjänst på[email protected] eller 08-791 44 00. Kom ihåg att alltid ange ditt bokningsnummer.

Då det är många som kontaktar Kungliga Operans kundtjänst just nu kan det ta tid innan du får svar. Information om kommande säsong (spelåret 2021/2022) kommer inom kort. 

Jag har köpt biljetter till en inställd föreställning, får jag förtur när ni släpper nya biljetter?

Vi jobbar intensivt för att ge bästa möjliga service till hela vår publik. Det är tyvärr inte möjligt för oss att hantera förturs-principer. Om du är prenumerant på vårt nyhetsbrev kommer du alltid att få nyheter om biljettsläpp först av alla.

ABONNEMANG

Jag har abonnemang, hur påverkas det?

Tyvärr har många förändringar i repertoaren skett under spelåret 2020/2021, med anledning av corona-pandemin, och det har påverkat samtliga abonnenter. Vi har meddelat alla som berörts av förändringar via e-post. Om en föreställning som du var inbokad på har blivit inställd i ditt abonnemang har du fått ett tillgodohavande på ditt konto. Om du istället önskar att få pengarna utbetalda kan du kontakta kundtjänst på [email protected]. Om publikrestriktionerna tillåter, kommer vi att erbjuda dig olika alternativ av abonnemang efter sommaren. Du kommer att få mera information om detta på e-post.

PRESENTKORT

Jag har ett presentkort sedan tidigare, kommer giltighetstiden att förlängas?

Alla presentkort vars giltighetstid skulle ha löpt ut från och med den 9 april 2021 och framåt har automatiskt fått förlängd giltighetstid till och med den 31 december 2021. På vår hemsida kan du också köpa ett nytt presentkort och använda det nuvarande som betalning. På så vis får du ett nytt presentkort med samma belopp och två års giltighetstid från den dagen du genomför köpet. Observera att detta måste göras senast på presentkortets sista giltighetsdag.

Läs mer om presentkort och köp presentkort här »

TILLGODOHAVANDE

Jag har blivit avbokad och har tillgodohavande på mitt konto på operan.se. Hur länge kan jag använda det som betalmedel?

Om du har ett tillgodohavande på ditt konto, så är det giltigt som betalmedel t.o.m. 30 juni 2022. Själva föreställningen du köper biljett till kan äga rum senare än sista giltighetsdagen. Det gäller även för presentkorten.

PAUSSERVERING

Jag har förbokat mat/dryck till pausen. Blir det automatiskt återbetalat?

För att få ditt förköp av mat/dryck återbetalat behöver du mejla ditt namn och bokningsnummer till: [email protected].

FÖRESTÄLLNINGAR

Kommer de föreställningar som har blivit inställda tillbaka längre fram?

Vi arbetar kontinuerligt med att anpassa repertoaren efter rådande omständigheter och i möjligaste mån att behålla den planerade repertoaren. Men i vissa fall kan det bli förändringar som innebär att ett verk ersätts av ett annat på grund av pandemin. Vi kan i dagsläget inte ge besked om de inställda föreställningarna kommer att återinsättas, men när vi vet mer kommer vi självklart gå ut med information. För att hålla dig uppdaterad om de senaste nyheterna, prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev.

OPERAN PLAY

Kommer fler digitala föreställningar att bli tillgängliga på Operan Play?

Vi kommer att fortsätta att erbjuda digitala föreställningar via vår prisbelönta streamingsajt Operan Play och fler föreställningar kommer kontinuerligt att läggas upp. Inget log-in. Inga avgifter – bara massor av opera, balett och musik! Prenumerera gärna på vårt nyhetsbrev så får du alltid förstahandsinformation.

OPERAN PLAY »
NYHETSBREV »