icon bag image
0
0
Operan Stora Entrén 2 Foto Markus Gårderwebb 3 1

FRÅGOR & SVAR

om ditt besök
Tillbaka Hem Ditt besök Frågor & svar om ditt besök

Här hittar du SVAR på några av de VANLIGASTE frågorna om biljetter & ditt besök


Regeringen tillsammans med Folkhälsomyndigheten har beslutat att upphäva tidigare smittskyddsåtgärder för publik och offentliga sammankomster från och med den 9 februari 2022. Detta betyder att Kungliga Operans tidigare anpassningar gällande deltagarbegränsningar, krav på avstånd mellan besökare i salongen och andra utrymmen, samt krav på vaccinationsbevis efter detta datum har upphört. Vi är måna om både vår publik och personal och uppmanar fortsatt dig som besökare att tvätta händerna och stanna hemma vid symptom som kan vara covid-19. Information gällande våra övriga event uppdateras löpande.

FÖR DIG SOM BESÖKER OSS  GÄLLER FÖLJANDE:

• stanna hemma och undvik nära kontakt med andra om du är sjuk med symtom som kan vara covid-19
• ovaccinerade vuxna bör vidta extra försiktighet och undvika trängsel samt stora folksamlingar inomhus

Har du frågor som du inte hittar svar på nedan är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på [email protected].

Varmt välkomna!


Kan jag själv byta plats eller boka om min biljett till en annan föreställning?

Ja, på ditt konto på operan.se du kan både byta sittplats på den föreställning du har biljett till, eller boka om till ett annat datum eller annan uppsättning. Det kan du göra fram till 24 timmar innan föreställningen börjar. 

  • Logga in på ditt Operan-konto här på operan.se
  • Klicka på hantera din bokning
  • Klicka på byt plats/datum

Kan min biljett om- och avbokas om jag eller någon i mitt sällskap är sjuk?

Om du eller någon i ditt sällskap blir sjuk kan du boka om dina biljetter på operan.se före ditt inplanerade besök. Du får då ett tillgodohavande som gäller för nya biljettköp.

Blir jag automatiskt återbetalad vid en inställd föreställning?

Du får automatiskt ett tillgodohavande på ditt konto på operan.se. Önskar du istället att få pengarna återinsatta på ditt bankkonto kan du kontakta kundtjänst på [email protected]. Glöm inte att ange ditt bokningsnummer.

Hur länge gäller tillgodohavandet på mitt Operan-konto om jag bokar av en förställning?

Tillgodohavandet gäller till och med den 31 december 2022.

Kan jag boka av mat och/eller dryck som jag har förbokat och betalt till pausserveringen?

Ja, det går bra. Maila till [email protected] eller ring 08-791 44 11 kl. 16.00-18.00.

Hur kontaktar ni mig vid inställd eller flyttad föreställning?

Vi kontaktar dig via e-post. Vi kommunicerar även inställda föreställningar på hemsidan.

Jag har inte uppgett en mailadress eller mobilnummer vid biljettköp, blir jag kontaktad ändå vid inställd föreställning eller för annan information?

Nej, då behöver du själv maila till [email protected] eller ringa till oss på telefonnummer 08-791 44 00 måndag-torsdag kl. 13.00-15.00 för att komplettera med dina uppgifter.

Vad gäller om jag köpt biljett på faktura vid inställd föreställning eller event (t.ex. skola/organisation)?

Du får en kreditfaktura på det aktuella beloppet.

Biljetter köpta hos annan aktör

Om du köpt din biljett via annan aktör än Kungliga Operan/operan.se kan vi tyvärr inte hjälpa dig med återbetalning eller ombokning eftersom köpet gjorts av annan part. Du måste i förekommande fall vända dig direkt till det företag där du köpt in din biljett.
Vi rekommenderar att du i framtiden köper direkt från oss för att ta del av våra allmänna villkor:

  • du slipper dolda kostnader eller prispåslag
  • byte av datum och plats är enkelt via ditt operan.se-konto
  • du har möjlighet till återbetalning vid inställd föreställning

Mitt presentkort har gått ut utan att jag har kunnat köpa nya biljetter, kan det förlängas?

Så länge presentkortet är giltigt kan du själv köpa ett nytt presentkort på operan.se och då betala med ditt nuvarande presentkort, på så sätt förlängs det i ytterligare två år. Det kan du göra här »